Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) , програма розвитку дітей старшого дошкільногог віку " Впевнений старт» , програма навчання дітей від двох до семи років «Дитина» гостро ставлять проблему відродження системи навчання молодих батьків. Просвітницька робота з родинами допомогла нам наладити партнерську взаємодію. Ми надаємо їй великого значення, бо розуміємо : повноцінний розвиток дитини залежить від кількості і якості батьківської любові і любов ця має бути правильно спрямована.
Впродовж року в роботі з батьками вихователі використовували різноманітні традиційні та інноваційні форми роботи.
Протягом року колектив ДНЗ впроваджував в роботу такі напрямки активного залучення сім`ї до навчально - виховного процесу:
- реалізацію сучасних напрямків співпраці з батьками, обмін позитивним родинним вихованням;
- диференціацію у змісті роботи з батьками (на підставі об’єктивного та суб’єктивного потенціалу в кожній родині);
- розвиток вміння батьків застосовувати у спілкуванні з власними дітьми: педагогічну та психологічну компетентність, педагогічну рефлексію (здатність розуміти потреби дітей); емпатію (співпереживання, адекватна реакція на вчинки почуття дітей).
У нашому дошкільному закладі батьки протягом року не виступали в ролі експертів чи спостерігачів роботи вихователів. Вони були рівноправними партнерами і союзниками.
Розуміння того, що сьогодні кожна сім`я має право обирати для своєї дитини дошкільний заклад спонукало нас до пошуків сучасних форм взаємодії з батьками вихованців.
Запроваджуючи нову форму роботи, насамперед вирішували, чи доцільно її вводити, що цікавого вона дасть і батькам , і дітям. Поступово була створена єдина система, або комплекс методів, прийомів та форм співдружності батьків, педагогів та дітей.
Ми відмовились від так званої паралельності у взаєминах з батьками, а визначили для себе за головне принцип єдності та послідовності, рівноправне партнерство учасників спілкування.
Під час вибору форм роботи дошкільного навчального закладу з родинами вихованців враховували життєву компетенцію, соціальний і освітній рівень батьків, батьківський досвід, матеріальні статки сім`ї, кількість дітей, їх стать, віковий склад і повноту родин, домінуючу роль матері чи батька й інші фактори.
Протягом року було організовано роботу " Школи для мам і тат, що виховують малят", різноманітних клубів за інтересами, консультаційних пунктів, проводились спільні проекти з батьками, працював педфакультет
" Майбутній першокласник", " Школа здорової сім ї", практикувались конкурси, конференції, педагогічні читання, виставки, які проводились з елементами тренінгу, батьки мали змогу навчатися спілкуватися з синами і доньками, знаходити оптимальні розв` язання конфліктних ситуацій тощо.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.